Google AdWords.
Hvad er Google Ads?
Når du søger efter et produkt eller en serviceydelse i Google, er de øverste resultater altid, og tit også de nederste betalte annoncer.
Disse annoncer kaldes Google AdWords.
De er meget effektive, da du kan placere en tekstannonce direkte i synsfeltet på den, der specifikt søger efter det, du sælger.
Her rammer du de købelystne brugere, og det er super effektivt.
Forskellen på Adwords og SEO er placeringen i søgeresultaterne og måden, placeringerne opnås på.
Med AdWords betaler du pr. klik, og med SEO er det Google, der, ud fra forskellige faktorer, vælger, hvilken placering din hjemmeside får.
Hvad koster det ?
Hver gang en bruger vælger at klikke på din tekstannonce, betales der et beløb (beløb pr. klik). Beløbets størrelse afhænger groft sagt af:
- hvor mange andre, der ønsker at få deres tekstannonce vist på samme søgning
- hvor godt din tekstannonce er opsat
- hvor godt din hjemmeside harmonerer med tekstannoncens tekst
For ikke at risikere at klikprisen bliver for høj, er det vigtigt, at du får kompetent vejledning til opsætningen af dine annoncer.
Du vælger selv et månedligt beløb, som annoncerne må trække, så du ikke risikerer at blive overrasket af en meget høj regning.
Rigtig mange har dårlige oplevelser, efter at de selv har forsøgt sig med Google annoncer, ganske enkelt fordi annoncerne er sat forkert op og målrettet forkerte søgeord og geografi, og ofte også fordi budgettet ikke er reguleret med et månedligt maksimalt beløb.
Korrekt opsætning med konverteringssporing
Når vi opsætter dine kampagner, sørger vi altid for, at der indsættes konverteringssporing på dit website/webshop.
Efter en måneds tid kan vi se, hvilke ord der skaber salg, og hvad de koster pr. klik.
Det sender vi til dig, og dermed har du et godt grundlag for at beslutte, hvilke søgeord der skal fortsættes med, og om der skal justeres i klikprisen.
På den måde får du en opsætning, der altid giver dig overskud.
Google Annoncer kan mere
Annoncering direkte i søgeresultaterne er kun én af mange muligheder i Google.
Med Google Display er det også muligt at annoncere direkte på hjemmesider, der er tilkoblet Google.
Google Display fungerer på den måde, at man vælger, hvilke tilknyttede hjemmesider et banner- eller en tekstannonce ønskes vist på. Det kan f.eks. være Ekstrabladet.dk.
Her betales også kun, hvis der klikkes på din reklame.
Og ligesom med annoncerne i Googles søgeresultater kan der måles direkte på, hvad der sker, når der klikkes på et banner, og brugeren kommer over på din hjemmeside.